Friday, July 4, 2008

Trip to lorong7 and Melayu asli KB



Ani urg ani mau2 th jua kn bluirh ikan. Ada urg ada th jua ia.

name- Sani Mohin
catch- Ikan sani.. ku pn nda tau apa ikan nya,, yg penitg kna gtau Ikan pocong. haha
Lure- Udang $1-8
Location- melayu asli
time-10.00mlm



Langut.. Bukan Nda basar kepala Lauk ne n bebau lg tu.

name-eejat
catch-Langut
Lure- Udang King size
location-Melayu Asli
time-9.30 mlm


story- Lapas dri lorong 7 kami memajal lagi dimelayu asli. Lagi pun, bnyk msih udang idup kami. ani th blurih ku dsana, abis udang King dtalan nya.. Kira kan Target Ikan Tirusan, tau2 lauk ani. haha.





bulan-bulan

name- alai
lure- umpan undang mati dibalah damit2
teknik- nganjun
catch. bulan-bulan.
location- lorong 7
time- 5.30ptg

story- kami start melabuh kul 3.00 ptg. Lapas tu kdia(alai) start melabuh pukul 4 lalu, bru ia melabuh udh kna tarik n kana anggut pancing. Yg kami 3 member ani menuggu, nada ada naik. haha ksian. ada anggut tpi malar putus n lpas. nda tau lauk apa. Iath ne ganya blurih dlorong7 ne. ikan bulan2 n ikan utik. Ikan utik dilapasi. Main Teknik Nganjun sja. hehe

Read more...

Monday, June 30, 2008

Trip to Sg. dua again (tampat membuang gian memancing)

t
hafish and si jal, posing. hahaha. ;D


Sani mohin.. baru blajar casting..




kirong-kirong(tatoo fish)





selunsung beiting jua. ada jua 1kg hahaha. jadi tah.

story- tarikkan mcm ikan ungah.. kn jdi "C" ja pancing ku. smpai kelam kabut uleh nya. Tau2 naiknya ikan ani.. hampa lah ku. si jal dulu blurih, kami lapaskan then aku lagi kana. sama jua catch and release. basar jua kalah size kaki, size 10. basar la. haha.


umpak..




ketambak catch n release.. for harvesting.



kirong2 baru tu ku pernah dpt kirong bsr ani.. basar tapak tangan..


ketambak..


so story of that day, sebalah pagi ada kami turun jua pakai umpan udang. member si hafish, walid sama sani turun sebalah pagi ani. ulih durang umpak 2 ekor, ungah, sama gelama saja. tengahari rest dulu then turun lagi sbalah patang, kami 5 lah, iatah ulih kami tu ikan2 diatas ah. kirong kirong, ketambak, ikan putih(lupa begambar) utik king, hahaha. sebalah patang ani kami makai umpan karat saja, basong2. majal, jan indaaa. ;D

Read more...

Tuka Walid


cute tuka nya mcm tuan nya jua. hehe

Read more...

Tuesday, June 24, 2008

Memacing masa zaman2 bujang.


urg legend memancing saja ne.. suhaili n uncle said.

bro cindy. ;D
well done.. haha. kayu jua dnaik kn nya dripada nada



jumatomar.

abg. ayel





suhaili (alai) @long pelai.
Jumat omar.
bnr kn ne? hehe.



permandangan yg indahhh. ;D

since 90's









Read more...

Saturday, June 21, 2008

all about fishing


eejat, awal pagi.

walid milih umpan yang terbaik. haha.

hafish dengan ungahnya, paksa majal baru blurih. djambatan lorong seven. ;D

walid.. mcm bnr hehe
uleh2 drng..
Urg sebarang kami ia ngail Satu pancing 3 ikan sakali gus ia dpt.. keep it up.. balik jua modal
siuk durang ani, kami batah menunngu, durg inda, hehe. durg pakai umpan udang mati and hook pun damit.


mixed of Rapala and Yozuri ; collections of our uncle, harun.
Rapala X-rap..











Read more...

Thursday, June 19, 2008

Anduki trip


baby ungah.


hafish,eejat and helmi.

kerapu nda sampai sekilo. iatah lurih kami ni nganya dari pagi ke patang.


PRACTICE CATCH AND RELEASE. :)


look at that.. baby ungah. ulih kami menganjun, sasak udah nada lurih. hehe.





uncle said nganu perambutnya.. mahal perambutnya atu. hehe






Read more...

Wednesday, June 18, 2008

Beat It featuring Sani Mohin@ sungai dua.


now i win..lastly, naik jua.. seekor pn jadi th dri pada nada.. hehe lauk putih pn lauk putih la.. janji ada, hehe



Juz beat it.. beat it... he dont want to be defeated.

Frust menanti sebuah jawapan dari ikan... lum jua ada tarik2

Machoman ugly face Sani Mohin..

urg frust menunggeng.. haha. sal kail lum kna tarik. hehe






p/s iatah nganya ulih tu ikan putih ah. sabar saja. ;D

Read more...

  © Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP